Všeobecné obchodní podmínky pro nákup na internetových stránkách www.plynop.cz
I. Úvodní ustanovení a vymezení pojmů
- Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) jsou ve smyslu ust. § 1751 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „občanský zákoník“) nedílnou součástí kupních smluv uzavřených mezi zákazníkem a prodávajícím prostřednictvím internetových stránek a e‑shopu www.plynop.cz.
- Vymezení pojmů:
E-shop – internetové stránky a elektronický obchod, vše dostupné na internetové adrese www.plynop.cz
Prodávající – PLYNOP s.r.o., IČ: 292 08 351, se sídlem Hodonínská 12, 696 21 Prušánky, společnost zapsaná v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Brně pod zn. C 65773, provozující E-shop
Kontaktní údaje Prodávajícího:
- adresa pro doručování: Na Rynku 156, 691 55, Moravská Nová Ves
- e-mail: info@plynop.cz
- telefon: +420 734 757 171
Výdejní místo – kamenná prodejna – Na Rynku 156, 691 55 Moravská Nová Ves
Zákazník – osoba uzavírající s Prodávajícím prostřednictvím E-shopu Kupní smlouvu
Spotřebitel – dle ust. § 419 občanského zákoníku je Spotřebitelem každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná
Podnikatel – osoba, která neuzavírá smlouvu jako Spotřebitel
Kupní smlouva – kupní smlouva uzavřená elektronicky mezi Prodávajícím jako prodávajícím a Zákazníkem jako kupujícím prostřednictvím E-shopu
Zboží – movité věci, jejichž úplatný převod je předmětem Kupní smlouvy
II. Uzavření Kupní smlouvy
- Zboží nabízené v E-shopu za tam uvedenou cenu představuje ve smyslu ust. § 1732 odst. 2 občanského zákoníku nabídku na uzavření Kupní smlouvy s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti Prodávajícího jako podnikatele plnit.
- Kupní smlouva je uzavřena odesláním objednávky Zákazníka prostřednictvím E-shopu. Veškeré odeslané objednávky jsou považovány za závazné.
- Uzavření Kupní smlouvy a údaje týkající se zakoupeného Zboží jsou Zákazníkovi Prodávajícím potvrzeny po odeslání objednávky na e-mail uvedený Zákazníkem v objednávce, včetně přiděleného čísla objednávky, a následným daňovým dokladem nebo fakturou odeslanou spolu se Zbožím nebo elektronicky emailem. Číslo objednávky je Zákazník povinen uvádět při jakémkoliv dalším případném kontaktu s Prodávajícím.
- Vlastnické právo ke Zboží přechází na Zákazníka po zaplacení ceny Zboží, ne však dříve, než dojde k převzetí zboží Zákazníkem. Zákazník i Prodávající mohou bez udání důvodů zrušit objednávku až do potvrzení objednávky Prodávajícím.
- V případě, že na straně Prodávajícího došlo ke zcela zjevné technické chybě při uvedení ceny zboží na webovém rozhraní nebo v průběhu objednávání, není Prodávající povinen dodat Zákazníkovi zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu, a to ani v případě, že bylo Zákazníkovi zasláno přijetí objednávky podle těchto obchodních podmínek. V takovém případě si Prodávající vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy.
- Pokud cena uvedená u zboží na webovém rozhraní nebo v průběhu objednávání již aktuální, Prodávající Kupujícího na tuto skutečnost neprodleně upozorní. Pokud dosud nedošlo k přijetí objednávky, není Prodávající povinen smlouvu uzavřít.
- Zboží Na objednávku: zboží je z pravidla objednáno po přijetí objednávky (uzavření kupní smlouvy) a následném uhrazení celé částky dle provedené objednávky. Po obdržení částky na účet Prodávajícího bude zboží neprodleně objednáno. Zboží může mít různou dobu naskladnění, o které bude Kupující dodatečně a včas informován emailem nebo telefonicky dle uvedených údajů v objednávce, a to vždy před jejím objednáním. Doba naskladnění je však nejméně 5 pracovních dnů od přijetí platby. V případě změny ceny zboží bude Zákazník ihned kontaktován emailem nebo telefonicky. V případě změny ceny zboží může jak Prodejce, tak i Zákazník od kupní smlouvy odstoupit. V tomto případě je zákazník povinen zaslat prodejci číslo bankovního účtu pro vrácení platby.
Uzavřením kupní smlouvy na zboží na objednávku je Zákazník povinen zásilku převzít. Uvedené zboží na objednávku nelze v žádném případě vrátit jako odstoupení od smlouvy. Po obdržení a odsouhlasení přijetí platby (potvrzení přijetí platby za objednávku Prodejcem) již nelze od kupní smlouvy odstoupit. Pokud není dohodnuto jinak. - Zboží Na dotaz: Po obdržení objednávky (uzavření kupní smlouvy) obsahující zboží Na dotaz je vždy prováděno ověření dostupnosti a ceny zboží u dodavatele a o jeho výsledku je Kupující vždy neprodleně kontaktován emailem nebo telefonicky na základě poskytnutých údajů v objednávce. Po odsouhlasení dodací lhůty Kupujícím a uhrazení konečné ceny objednávky, vystaví Prodávající na základě připsání částky na bankovní účet, potvrzení o přijetí platby emailem.
V případě změny ceny zboží může jak Prodejce tak i Kupující od kupní smlouvy odstoupit. V tomto případě je zákazník povinen zaslat prodejci číslo bankovního účtu pro vrácení platby.
Uzavřením kupní smlouvy obsahující zboží Na dotaz je zákazník povinen zásilku převzít. Uvedené zboží Na dotaz nelze v žádném případě vrátit jako odstoupení od smlouvy. Po obdržení a odsouhlasení přijetí platby (potvrzení přijetí platby za objednávku prodejcem) již nelze od kupní smlouvy odstoupit. Pokud není dohodnuto jinak. - V případě nákupu zboží Na objednávku a Na dotaz v odstavci II. bodu 7 a 8 je vždy vyžadována pouze online platba nebo platba předem převodem na účet uvedený v objednávce a v zaslané faktuře. O přijetí finančních prostředků na účet prodejce bude zákazník informován emailem o zaplacení. V tento okamžik se stává kupní smlouva závaznou.
III. Základní práva a povinnosti z Kupní smlouvy
- Prodávající si vyhrazuje právo na změnu ceny Zboží, ceny Zboží jsou uváděny včetně DPH a bez nákladů na doručení Zboží.
- Kupní cenu je v případě uzavření Kupní smlouvy prostřednictvím E‑shopu možné uhradit v hotovosti při osobním převzetí, dobírkou či elektronicky bankovním převodem nebo platební kartou.
- Při platbě v hotovosti je kupní cena splatná při osobním převzetí Zboží nejdéle však do 3 pracovních dnů od oznámení emailem o připraveném zboží k odběru, při platbě dobírkou je kupní cena splatná při dodání Zboží Zákazníkovi. Při platbě bankovním převodem či platební kartou je kupní cena splatná v okamžiku uzavření Kupní smlouvy prostřednictvím E-shopu. Nejdéle však do 5 pracovnách dnů od vystavení objednávky formou platby bankovním převodem.
- V případě uzavření Kupní smlouvy prostřednictvím E-shopu je Zboží odevzdáno Prodávajícím Zákazníkovi doručením Zboží na adresu uvedenou Zákazníkem v objednávkovém formuláři. Zákazník je povinen zboží převzít. V případě osobního odběru Zboží je za místo doručení považováno Výdejní místo.
- Nepřevezme-li si Zákazník zboží a toto se po neúspěšném doručení vrátí zpět Prodávajícímu, Kupní smlouva zaniká. V takovém případě jsou obě smluvní strany povinny vrátit si vše, co od druhé strany obdržely. Prodávajícímu vzniká nárok na náhradu nákladů spojených s neúspěšným doručením Zboží Zákazníkovi. Prodávající je oprávněn v takovém případě výši vzniklých nákladů započíst na kupní cenu, byla-li Zákazníkem uhrazena.
- Prodávající tímto Zákazníka výslovně upozorňuje, že přepravu a předání Zboží zajišťuje smluvní společnost Prodávajícího, Prodávající proto není schopen ovlivnit kvalitu těchto služeb. Prodávající tímto výslovně upozorňuje, aby Zákazník Zboží před podpisem dokladu o převzetí důkladně zkontroloval. V případě zjevného porušení obalu nebo jiných podezření na možné poškození Zboží uvnitř obalu, má povinnost Zákazník vše popsat do předávacího protokolu a kopii si uschovat. Na pozdější reklamace vzniklé přepravou nebo chybnou manipulací při přepravě nebude brán zřetel.
IV. Práva a povinnosti z vad Zboží
- Zákazník je povinen Zboží prohlédnout bezprostředně po jeho převzetí.
- V případě zjištění jakýchkoliv vad Zboží je Zákazník povinen tyto vady vytknout Prodávajícímu bez zbytečného odkladu.
- Je-li zákazník Spotřebitel:
- (a) je oprávněn uplatnit právo z vad, které se vyskytnou v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí Zboží. To neplatí v případě vad Zboží, u kterých Prodávající uvedl jiné doporučené datum spotřeby.
- (b) Zákazník má v případě vad, jež jsou podstatným porušením smlouvy právo na:
- odstranění vady dodáním nového Zboží nebo dodáním chybějícího Zboží či jeho části;
- odstranění vady opravou Zboží;
- přiměřenou slevu z kupní ceny;
- odstoupení od Kupní smlouvy.
- (c) Zákazník je povinen Prodávajícímu sdělit jaké právo dle čl. IV. odst. 3. písm. b) VOP si zvolil, a to při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po něm. Volbu nelze změnit bez souhlasu Prodávajícího. Nesdělí-li Zákazník volbu práva Prodávajícímu včas, má práva z vad, jako by se jednalo o nepodstatná porušení smlouvy. Neodstraní-li Prodávající vadu dle čl. IV. odst. 3. písm. b) VOP včas nebo ji odmítne odstranit, má Zákazník právo požadovat slevu z kupní ceny nebo může od Kupní smlouvy odstoupit.
- (d) Zákazník má v případě vad, jež jsou nepodstatným porušením smlouvy právo na:
- odstranění vady;
- přiměřenou slevu z kupní ceny.
- (e) Neodstraní-li Prodávající vadu dle čl. IV. odst.. 3. písm. d) VOP včas nebo ji odmítne odstranit, má Zákazník právo požadovat slevu z kupní ceny nebo může od Kupní smlouvy odstoupit.
- (f) Pokud má Zboží vadu ve smyslu ust. § 2161 občanského zákoníku již při převzetí Zboží Zákazníkem, má tento právo na dodání nového Zboží bez vad, není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Týká-li se vada pouze součásti Zboží, má Zákazník právo pouze na výměnu vadné součásti. Je-li možné Zboží bez zbytečného odkladu opravit, má Zákazník právo na bezplatnou opravu Zboží. Není-li možné dodat nové Zboží či jeho součást bez vady a není-li možné Zboží bez zbytečného odkladu opravit, má Zákazník právo na odstoupení od Kupní smlouvy.
- (g) Vyskytne-li se vada dle čl. IV. odst. 3. písm. f) VOP opakovaně i po opravě Zboží nebo vyskytne-li se větší počet vad, má Zákazník právo na výměnu Zboží nebo na odstoupení od Kupní smlouvy i v případě odstranitelných vad, tedy v případě, kdy je výměna Zboží či odstoupení od Kupní smlouvy vzhledem k povaze vad nepřiměřené.
- Je-li Zákazník Podnikatel:
- (a) zakládá mu právo z vadného plnění výhradně vada, kterou má věc (Zboží) při přechodu nebezpečí škody na Zákazníka.
- (b) Zákazník má v případě vad, jež jsou podstatným porušením smlouvy právo na:
- odstranění vady dodáním nového Zboží nebo dodáním chybějícího Zboží či jeho části;
- odstranění vady opravou Zboží;
- přiměřenou slevu z kupní ceny;
- odstoupení od Kupní smlouvy.
- (c) Zákazník je povinen Prodávajícímu sdělit jaké právo dle čl. IV. odst. 4. písm. b) VOP si zvolil, a to při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po něm. Volbu nelze změnit bez souhlasu Prodávajícího. Nesdělí-li Zákazník volbu práva Prodávajícímu včas, má práva z vad, jako by se jednalo o nepodstatná porušení smlouvy. Neodstraní-li Prodávající vadu dle čl. IV. odst. 4. písm. b) VOP včas nebo ji odmítne odstranit, má Zákazník právo požadovat slevu z kupní ceny nebo může od Kupní smlouvy odstoupit.
- (d) Zákazník má v případě vad, jež jsou nepodstatným porušením smlouvy právo na:
- odstranění vady;
- přiměřenou slevu z kupní ceny.
- (e) Neodstraní-li Prodávající vadu dle čl. IV. odst. 4. písm. d) VOP včas nebo ji odmítne odstranit, má Zákazník právo požadovat slevu z kupní ceny nebo může od Kupní smlouvy odstoupit.
- V případě uplatnění vad Zboží je Zákazník povinen Prodávajícímu doručit vadné Zboží zároveň s oznámením vady. Náklady spojené s uplatněním práv z vad nese v případě jejich nedůvodnosti Zákazník.
- Pro Zboží vyžadující elektrické napájení/zapojení musí být pro řádné vytknutí vady dodán protokol vystavený odbornou servisní společností, jejíž pracovník je odborně způsobilý dle příslušné vyhlášky. V případě, že nebude doložen protokol a doklad o odborné způsobilosti osoby, nebyla vada vytknuta řádně. Zašle-li Zákazník takové Zboží Prodávajícímu na zpět bez řádně vyplněného protokolu nebo chybějícího protokolu, bude Prodávajícím vyzván prostřednictvím e-mailu nebo SMS zprávy k dodání protokolu. Nebude-li Prodávajícímu protokol dodán do 14 dní od přebrání Zboží, bude Zboží vráceno/odesláno zpět Zákazníkovi. Náklady na vrácení Zboží hradí Zákazník (Prodávající zasílá Zboží vždy na dobírku, a to v minimální výši 150,- Kč).
- Zboží zaslané Kupujícím Prodávajícímu k reklamaci musí být odesláno na adresu provozovny: Na Rynku 156, 691 55 Moravská Nová Ves. V případě že bude zboží odesláno na jakoukoli jinou adresu nebo adresu sídla firmy, vystavuje se Zákazník tomu, že nebude zboží převzato / vyzvednuto a bude mu vráceno. Za takto špatně zaslanou zásilku nenese prodávající odpovědnost a náklady na takto zaslanou zásilku nese Zákazník. Zásilka nikdy nesmí být zaslána na dobírku. V případě zaslání balíku s dobírkou, nebude tento balíček Prodávajícím převzat.
V. Odstoupení od Kupní smlouvy Zákazníkem
- Je-li Zákazník Spotřebitelem, má právo od Kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží Zákazníkem.
- Zákazník je povinen o odstoupení od Kupní smlouvy písemně informovat Prodávajícího s uvedením svých kontaktních údajů. Zákazník může k informování prodávajícího využít formulář, který je přílohou těchto VOP.
- Odstoupení od Kupní smlouvy musí Zákazník odeslat na adresu Prodávajícího nejpozději poslední den lhůty uvedené v čl. V. odst. 1. VOP. Odstoupení je účinné doručením informace o odstoupení Prodávajícímu.
- Odstoupí-li Zákazník od Kupní smlouvy, je povinen Prodávajícímu předat nebo odeslat Zboží nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Kupní smlouvy. Náklady na vrácení Zboží Prodávajícímu nese Zákazník.
- Odstoupí-li Zákazník od Kupní smlouvy, je povinen Prodávajícímu předat nebo odeslat Zboží na adresu provozovny (PLYNOP s.r.o., Na rynku 156, 691 55 Moravská Nová Ves). V případě že bude zboží odesláno na jakoukoli jinou adresu nebo adresu sídla firmy, vystavuje se Zákazník tomu, že nebude zboží převzato / vyzvednuto a bude mu vráceno. Za takto špatně zaslanou zásilku nenese prodávající odpovědnost a náklady na takto zaslanou zásilku nese Zákazník. Zásilka nikdy nesmí být zaslána na dobírku. V případě zaslání balíku s dobírkou, nebude tento balíček Prodávajícím převzat.
- Prodávající je povinen vrátit Zákazníkovi kupní cenu, kterou od něj obdržel, a náklady na dodání Zboží Zákazníkovi ve výši odpovídající nejlevnějšímu způsoby dopravy, jež byl v době uzavření Kupní smlouvy nabízen na E-shopu, pakliže od Zákazníka tyto náklady obdržel. Prodávající vrátí Zákazníkovi peněžní prostředky do 14 dnů od odstoupení od Kupní smlouvy, ne však dříve, než mu bude Zákazníkem doručeno Zboží či potvrzení o jeho odeslání na adresu Prodávajícího.
- Vrátí-li Zákazník po odstoupení od Kupní smlouvy Zboží poškozené, tedy s hodnotou sníženou v důsledku nakládání se Zbožím jinak, než je nutné pro prohlídku Zboží, odpovídá Prodávajícímu za takto sníženou hodnotu. Právo na odstoupení od smlouvy však Zákazník nemá v případě, že došlo k poškození bezpečnostního štítku (označeného též jako „security sticker“), kterým jsou označovány některé druhy prodávaného zboží. A dále v případě, bylo-li zboží poškozeno v důsledku jeho nesprávné instalace do spotřebiče. Za snížení hodnoty Zboží, za níž Zákazník dle tohoto ustanovení odpovídá, se považují zejména poškození vzniklá:
- mechanickým poškozením Zboží,
- elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou běžných odchylek,
- používáním Zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo Prodávajícím nebo výrobcem určeno,
- neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o Zboží,
- poškozením způsobeným nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami,
- provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,
- Zboží, které bylo upravováno Zákazníkem (nátěry, ohýbání atd.), vznikla-li vada v důsledku této úpravy,
- poškozením přírodními živly nebo vyšší mocí,
- použitím nesprávného nebo neoriginálního spotřebního materiálu, ani na případné škody v důsledku toho vzniklé, pokud takové použití není obvyklé, a přitom nebylo vyloučeno v přiloženém návodu k použití.
- Výši snížení hodnoty je oprávněn posoudit a na základě svých odborných znalostí a zkušeností stanovit Prodávající. V případě poškození Zboží takovým způsobem, že je de facto zničeno, může tato dosáhnout maximálně hodnoty Zboží.
- Pro Zboží vyžadující elektrické napájení/zapojení musí být pro řádné odstoupení od smlouvy dodán protokol vystavený odbornou servisní společností, jejíž pracovník je odborně způsobilý dle příslušné vyhlášky. V případě, že nebude doložen protokol a doklad o odborné způsobilosti osoby, není možné odstoupit od smlouvy. Zašle-li Zákazník takové Zboží Prodávajícímu na zpět bez řádně vyplněného protokolu nebo chybějícího protokolu, bude Prodávajícím vyzván prostřednictvím e-mailu nebo SMS zprávy k dodání protokolu. Nebude-li Prodávajícímu protokol dodán do 14 dní od přebrání Zboží, bude Zboží vráceno / odesláno zpět Zákazníkovi. Náklady na vrácení Zboží hradí Zákazník (Prodávající zasílá Zboží vždy až po uhrazení zaslané faktury za poštovné, a to v minimální výši 150,- Kč).
VI. Uživatelský účet a ochrana osobních údajů
- Nákup v E-shopu lze učinit Zákazníkem jednak jednorázově bez registrace a jednak opakovaně na základě registrace Zákazníka a založení jeho uživatelského účtu v systému E‑shopu (dále jen „Uživatelský účet“).
- Uživatelský účet je chráněn jménem a heslem, která si Zákazník zvolí. Prodávající Zákazníkovi doporučuje zvolit si dostatečně silné, znakově rozmanité a dlouhé heslo, aby se minimalizovala možnost jeho prolomení na základě kybernetických útoků třetích osob. Prodávající je oprávněn zrušit Uživatelský účet Zákazníka v případě, že tento není po dobu 2 let užíván, případně při porušení povinností Zákazníka z Kupní smlouvy.
- Ochrana osobních údajů Zákazníka, který je fyzickou osobou (resp. kontaktní fyzickou osobou právnické osoby), je upravena v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen „Obecné nařízení“).
- V případě, že je Zákazník fyzickou osobou (resp. kontaktní fyzickou osobou právnické osoby), vystupuje Prodávající v pozici správce osobních údajů. Identifikační a kontaktní údaje Prodávajícího jsou uvedeny v čl. I. VOP.
- Prodávající zpracovává o Zákazníkovi osobní údaje v podobě jeho jména a příjmení, doručovací, příp. fakturační adresy, e-mailového kontaktu, telefonního kontaktu, přihlašovacího jména a hesla a obsahu učiněné objednávky.
- Poskytnuté osobní údaje Prodávající zpracovává na právním základě uzavření a plnění smlouvy, a to za účelem řádného poskytnutí plnění dle uzavřené kupní smlouvy, pro související komunikaci při plnění a za účelem vedení Uživatelského účtu, a dále na základě oprávněného zájmu, a to za účelem zasílání informačních a reklamních sdělení a vedení databáze Zákazníků Prodávajícího.
- Prodávající je oprávněn předat zpracovávané osobní údaje třetím stranám, a to včetně předání osobních údajů do třetích zemí. Kategorií příjemců, jimž je Prodávající oprávněn osobní údaje předat, jsou zpracovatelé, které prodávající využívá k naplnění účelu vymezenému výše (zejména se jedná o dopravce, který je pověřen dodáním objednaného Zboží).
- Poskytnuté osobní údaje bude Prodávající zpracovávat po dobu neurčitou, a to až do pominutí účelů, pro které jsou osobní údaje zpracovávány.
- Poskytnuté osobní údaje jsou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem a ve fyzické podobě manuálním způsobem.
- Prodávající tímto informuje Zákazníka o právech, která mu ze zpracování osobních údajů plynou, a sice že má Zákazník následující práva:
- právo na přístup k osobním údajům, které o něm Prodávající zpracovává,
- právo na opravu osobních údajů,
- právo na výmaz osobních údajů,
- právo na omezení zpracování osobních údajů,
- právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů,
- právo na přenositelnost osobních údajů,
- právo podat stížnost na zpracování osobních údajů u příslušného dozorového úřadu.
VII. Vyřizování stížností Zákazníků a mimosoudní řešení sporů
- Zákazník má možnost sdělit Prodávajícímu případné stížnosti v písemné formě, popř. elektronicky prostřednictvím e-mailu na adresu uvedenou v Kontaktních údajích Prodávajícího v čl. I. VOP.
- Prodávající bude reagovat na doručenou stížnost ve stejné formě, v jaké mu byla doručena (písemně, popř. elektronicky na e-mailovou adresu Zákazníka). Prodávající si však vyhrazuje právo nereagovat na stížnosti třetích osob, které neuzavřely s Prodávajícím Kupní smlouvu.
- Není-li Zákazník spokojen s vyřešením stížnosti či reklamace ze strany Prodávajícího, popř. nechce-li vůbec komunikovat s Prodávajícím, je oprávněn obrátit se svými stížnostmi na příslušný orgán dohledu, kterým je Česká obchodní inspekce (ČOI): http://www.coi.cz/. Na zde uvedené internetové stránce nalezne návod, jakým způsobem podat stížnost, kterou může Zákazník podat také elektronicky prostřednictvím e-podatelny ČOI na této adrese: http://www.coi.cz/cz/e-podatelna/.
- V případě vzniku sporu mezi Zákazníkem, který je Spotřebitelem, a Prodávajícím, vyplývajícího z Kupní smlouvy, je tento Zákazník oprávněn podat návrh na mimosoudní řešení sporu k České obchodní inspekci za účelem uzavření dohody s Prodávajícím, prostřednictvím kontaktního formuláře dostupného na internetové stránce: https://adr.coi.cz/csa. Podání návrhu i následná účast při mimosoudním řešení sporu jsou pro Zákazníka zdarma, přičemž veškeré případné náklady vzniklé v souvislosti s mimosoudním řešením sporu nese každá strana samostatně. Pro Zákazníka je volba mimosoudního řešení sporu dobrovolná.
- Mimosoudní řešení sporu se řídí § 20d a násl. zák. č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele. Návrh na zahájení mimosoudního řízení musí obsahovat náležitosti dle § 20n zák. o ochraně spotřebitele. Návrh na mimosoudní řešení sporu lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy Zákazník poprvé u Prodávajícího uplatnil nárok, který je předmětem sporu (např. od okamžiku první reklamace zboží nebo od okamžiku žádosti o vrácení kupní ceny po platném odstoupení od Kupní smlouvy v případě prodlení Prodávajícího s jejím vrácením).
- Zákazníci, kteří jsou Spotřebiteli a kteří mají bydliště v jiném členském státě EU, v Norsku nebo na Islandu, jsou oprávněni podat návrh k mimosoudnímu řešení svého sporu s Prodávajícím prostřednictvím Evropského spotřebitelského centra v zemi jejich bydliště.
VIII. Doručování
- Prodávající a Zákazník jsou povinni veškerá vzájemná jednání činit písemně s výjimkou případů, kdy Kupní smlouva či tyto VOP umožňují sdělení prostřednictvím elektronických prostředků komunikace.
- Písemnost se považuje za doručenou vhozením do schránky, osobním převzetím adresátem či uplynutím úložní lhůty poskytovatele poštovních služeb.
- Doručovací adresou Kupujícího je adresa uvedená v jeho Uživatelském účtu, případně při uzavírání Kupní smlouvy. Doručovací adresou Prodávajícího je adresa uvedená v Kontaktních údajích Prodávajícího v čl. I. VOP.
IX. Závěrečná a přechodná ustanovení
- Tato služba se vztahuje pouze na území České republiky a Slovenské republiky. Pokud vztah založený Kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem.
- Kupní smlouva včetně VOP je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
- Tyto VOP jsou přístupné na internetové adrese www.plynop.cz a Zákazník má možnost si je vytisknout, případně uložit v elektronické formě. Prodávající je oprávněn VOP jednostranně změnit. Práva a povinnosti z již uzavřených Kupních smluv se řídí zněním VOP platným ke dni uzavření Kupní smlouvy.
- V případě, že by některé ustanovení VOP bylo z jakýchkoliv důvodů neplatné nebo neúčinné, nezpůsobuje tato skutečnost neplatnost nebo neúčinnost ostatních částí VOP nebo Kupní smlouvy
- Přílohu těchto VOP tvoří vzorový formulář pro odstoupení od Kupní smlouvy.
- Přílohu těchto VOP tvoří vzorový formulář pro způsob vrácení financí zákazníkovi za zboží.
- Otázky neobsažené v těchto VOP se řídí následujícími právními předpisy
- zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“);
- zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (pouze pokud jste spotřebitelem).
- Otázky neobsažené v těchto VOP se řídí následujícími právními předpisy. zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“); zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (pouze pokud jste spotřebitelem).
- Tyto VOP jsou platné a účinné ke dni 01.01.2020
Příloha č. 1 VOP – Formulář pro odstoupení od Kupní smlouvy
(vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od Kupní smlouvy)
Pro Zboží vyžadující elektrické napájení/zapojení musí být pro řádné odstoupení od smlouvy dodán protokol vystavený odbornou servisní společností, jejíž pracovník je odborně způsobilý dle příslušné vyhlášky. V případě, že nebude doložen protokol a doklad o odborné způsobilosti osoby, není možné odstoupit od smlouvy.
Zašle-li Zákazník takové Zboží Prodávajícímu na zpět bez řádně vyplněného protokolu nebo chybějícího protokolu, bude Prodávajícím vyzván prostřednictvím e-mailu nebo SMS zprávy k dodání protokolu.
Nebude-li Prodávajícímu protokol dodán do 14 dní od přebrání Zboží, bude Zboží vráceno/odesláno zpět Zákazníkovi. Náklady na vrácení Zboží hradí Zákazník (Prodávající zasílá Zboží vždy na dobírku, a to v minimální výši 150,- Kč).
Oznámení o odstoupení od Kupní smlouvy
Prodávající: PLYNOP s.r.o., IČ: 292 08 351
se sídlem Hodonínská 12, 696 21 Prušánky
Kontakt: tel.: (+420) 734 757 171, e-mail: info@plynop.cz
Oznamuji/oznamujeme, že tímto odstupuji/odstupujeme od smlouvy o nákupu tohoto zboží:
Datum objednání (*) // datum obdržení (*): //
Jméno a příjmení spotřebitele (**):
Číslo objednávky / číslo faktury (**):
Adresa spotřebitele:
Podpis spotřebitele (pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě):
Datum odeslání prodejci:
Číslo účtu (číslo účtu kam mají být vráceny finanční prostředky)(**):
Adresa pro vrácení zásilky (***): PLYNOP s.r.o.
Na rynku 156
69155 Moravská Nová Ves
(*) Nehodící se škrtněte nebo údaje doplňte.
(**) Při nevyplnění bude prodejce čekat na doplnění chybějících údajů po dobu 14 dnů. Po uplynutí uvedené doby a nedodání chybějících údajů bude zásilka vrácena spotřebiteli. Prodejce není povinen chybějící údaje po obdržení zjišťovat.
(***) Veškeré zásilky jsou převzaty pouze na uvedené adrese provozovny. Při zaslání zásilky na jinou adresu nebude zásilka vyzvednuta.